Top
  • All
  • Hospitality
  • Humans of the Hospitalitist
  • Organisatie groei
  • Persoonlijke Ontwikkeling
  • The Hospitalitist

Getting to know a Squad Lead

-Leestijd: ongeveer 2,5 minuut-   Projectleider, teamleider, teamlead, teammanager; allemaal verschillende benamingen voor wat The Hospitalitist beschouwt als een ‘Squad Lead’. Squad Lead is een term die binnen The Hospitalitist als vanzelfsprekend wordt gebruikt. Maar wat houdt het zijn van een Squad Lead nou eigenlijk in? Wij vroegen onze Squad Lead Nishita (28 jaar) van de A’DAM Toren in Amsterdam hoe het is om een Squad Lead te zijn.   Nishita was voor ons absoluut geen nieuw gezicht toen zij startte als Squad Lead bij A’DAM Toren. Tijdens haar toenmalige studie Communicatie werkte Nishita al bij The Hospitalitist als talent. Ze loopt er letterlijk...

Humans of The Hospitalitist: interview met Suzan

- Leestijd: 1,5 minuut -   Suzan Heskes (22 jaar) is geen onbekende binnen The Hospitalitist. Suzan werkt inmiddels al ruim 3,5 jaar bij The Hospitalitist en is sinds 1 mei 2019 Squad Lead bij onze partner Van der Linde. Door de jaren heen is zij ontzettend gegroeid en heeft zij veel geleerd bij The Hospitalitist. Ze is vorige maand afgestudeerd en de wereld ligt aan haar voeten. Waar het voor haar begon als een bijbaan, heeft zij nu een functie waarin zij wordt uitgedaagd, iets dat ze naar eigen zeggen nodig heeft. Vandaag praat ik met Suzan over haar ontwikkeling.   ‘’Toen ik...

Helemaal “WAB”ber de wappie – kansen en uitdagingen met de WAB

- Leestijd: 3 minuten -     ‘ - Last minute wordt minder last minute, gelijke monniken gelijke kappen en het grotere plaatje. – ‘   Per 1 januari treedt de Wet Arbeidsmarkt in Balans, de WAB, in werking. Een aantal veranderingen die de WAB met zich meebrengt zijn van grote invloed op de hospitality branche. De nieuwe wetgeving zorgt ervoor dat de kosten voor arbeid stijgen. Houd in ieder geval rekening met een stijging van tussen de 6% en 9% op het brutoloon. Graag zet ik de belangrijkste veranderingen voor je op een rij EN  laat je weten hoe de nieuwe wetgeving kansen voor...

Snacks voor de beste concentratie

Heb jij soms ook van die dagen dat je lichaam vol energie zit, maar je geest er gewoon nog niet klaar voor is om zich te concentreren? Wij delen een paar snacks met je die je elke dag kunt nemen en ook nog eens passen in een dieet. De snacks vergroten je denkvermogen zodat jij al jouw to do’s fris en fruitig kunt afmaken! 1. Blauwe bessen Studies tonen aan dat blauwe bessen je concentratie en je geheugen tot maximaal vijf uur lang verhogen, omdat de antioxidanten in bosbessen de bloedtoevoer en zuurstof naar je hersenen stimuleren en je hersenen dus scherp...

Etiquette in de horeca, hoe zat het ook al weer?

Hoe zit het ook al weer met de etiquette in de horeca? Wij hebben voor jullie een aantal belangrijke etiquette op een rijtje gezet, zodat jij altijd kunt shinen aan tafel!   Bestek Aan hoe het bestek bij de gasten op hun bord ligt kun je makkelijk aflezen in welke fase van het gerecht de gasten zitten. Zie hieronder een makkelijk geheugensteuntje:   Wijnglazen Wil je een wijnglas pakken, ben je toch weer vergeten welk glas voor welke wijn is; herkenbaar? Natuurlijk kan het per horeca gelegenheid verschillen wat voor glas gebruikt wordt, maar in de afbeelding hier onder vind je welke...

Valide verbindingen om mens en organisatie verder te brengen

Maarten (CEO) werd voor de Horecava geïnterviewd over hoe The Hospitalitist en zijn nieuwe bedrijf Prio.me bijdragen aan het verbeteren van mens en organisatie. Lees hieronder het artikel:   The Hospitalitist levert sinds 2008 oplossingen voor personeelsvraagstukken aan organisaties die excellente service nastreven. Ze leveren de medewerkers en de tools en het advies wordt geleverd door zusteronderneming Prio.me. Maarten Vooijs, CEO van The Hospitalitist en Prio.me vertelt hoe transparantie en verschillende perspectieven bijdragen aan individu, team en organisatie.   Transparantie voor vooruitgang Ze voorzien onder andere de ADAM Toren van een partnerschap waarbij werving, selectie, planning, training, persoonlijke ontwikkeling en administratie van de service-verlenende medewerkers...

Waarom jij wilt werken bij The Hospitalitist!

- ongeveer 2 minuten leestijd -   Waarom werken bij The Hospitalitist zo leuk is is iets wat ik mij afvroeg toen ik talenten ontmoette in mijn eerste week stage bij The Hospitalitist. Ik ben Lotte en ik ben deze maand begonnen met mijn stage Marketing en Evenementen bij The Hospitalitist. De afgelopen weken heb ik tijdens trainingen aan talenten van verschillende Squads (teams) gevraagd wat The Hospitalitist voor hen nou zo’n fijne werkgever maakt. Ik deel met jullie de top-5!   De leuke collega’s De reden die het vaakst genoemd wordt door talenten zijn de leuke collega’s die ze hebben bij The Hospitalitist....

Top 5 ontbijtplekken in Amsterdam voor tijdens ADE

Vandaag is het dan zover: Amsterdam feest er weer op los met ADE! Onze talenten zullen ook dit jaar weer met ADE bij veel toffe evenementen en feesten aan het werk zijn. Voor alle feestgangers onder ons hebben wij dé top 5 hangover-ontbijtplekken van Amsterdam samengesteld. Hier kun je na een mooi feestje heerlijk uitbrakken met een goed ontbijt.   De Ysbreeker De Ysbreeker is van 08:00 uur ’s ochtends tot 01:00 uur ’s nachts geopend dus de hele dag de tijd voor een heerlijk hangover-ontbijt. De Ysbreeker burger is mijn persoonlijke favoriet, maar je kunt hier ook gewoon van de dinerkaart...

Interview met talent Maarten

Maarten van Haaren (21 jaar) is één van de talenten van Squad Den Haag. Oorspronkelijk uit Vught, maar naar Den Haag verhuisd voor zijn studie Bewegingstechnologie. Hij hoopt dit jaar af te mogen studeren en te beginnen aan een Master. Vandaag praat ik met hem over zijn persoonlijke ontwikkeling.   Start bij The Hospitalitist ‘’Via een Instagram post werd ik enthousiast over het werken op festivals bij The Hospitalitist en ik ben toen aan de slag gegaan bij de Events Squad’’. Inmiddels werkt hij nu ruim een jaar voor The Hospitalitist en hij heeft het onwijs naar zijn zin. Maarten is een voorbeeld...

Hoe wij personeelsverloop in de horeca oplossen

Gisteren was dit bericht overal in het nieuws. De volgende cijfers vallen op; Jaarlijks verloop van personeel ligt in de horeca op 40% Dit is zo’n 6% van de totale omzet in de horeca De kosten komen gemiddeld op 42.000,- per bedrijf Het vervangen van een kok kost bijna 30.000,-, het vervangen van een bedieningsmedewerker ruim 15.000,-   Onze eerste reactie: wat een bedragen! En vragen ons direct af, hoe kan dat dan? ABN AMRO geeft aan: “De werving en het inwerken van nieuwe medewerkers brengt niet alleen hoge kosten met zich mee, maar pakt ook negatief uit voor de arbeidsproductiviteit van...