Top
  • All
  • #RONDJEVANDEZAAK
  • Hospitality
  • Humans of the Hospitalitist
  • Organisatie groei
  • Persoonlijk Leiderschap
  • Teams bouwen
  • Teams samenstellen
  • The Hospitalitist
  • Werving & Selectie
  • Zelfbewustzijn

Hoe eet jij je broodje stront het liefst?

Leestijd: 3 minuten Door: Iris Sauvé   Purpose. Het is een abstract begrip waar je in deze tijd mee doodgegooid wordt. Purpose zou datgene zijn wat iedereen in het leven moet vinden voordat je leven ook maar iets gaat betekenen. Als starter op de arbeidsmarkt & fervent lezer van boeken over mensen die hun purpose in het leven wél gevonden hebben, is het vinden van die van mij iets waar ik mij dagelijks mee bezig houd. Vind ik het wel leuk wat ik doe? Waarvoor kom ik ‘s ochtends mijn bed uit? En hoe vind ik nou eigenlijk mijn eigen “purpose”? In deze...

Humans of The Hospitalitist: Interview met Kim

Leestijd: ongeveer 2,5 minuten Geschreven door: Wessel Moorlag     ¨En toen kwam The Hospitalitist op mijn pad¨   Vandaag heb ik onze collega Kim Fleur geïnterviewd, een vrolijke en enthousiaste dame die graag op het podium staat als zangeres en daarnaast nog meer hobby's heeft. Onder het genot van een bak koffie maak ik kennis met Kim en vertelt zij mij wat haar functie bij The Hospitalitist gaat worden.     Hi Kim, leuk om elkaar te spreken! Kun jij iets over jezelf vertellen? Insgelijks! Ik ben Kim Fleur, 36 jaar. Ik hou van zingen en treed ook wel eens op! Ik zing op het podium vooral catchy...

Terug gaan naar jouw basis: hoe de Masterclass van The Hospitalitist jouw zelfbewustzijn vergroot

Leestijd: ongeveer 2 minuten Door: Thysa Meier Mattern   “Ik werk dus ik ben, maken we ons werk te belangrijk?” was de titel van een artikel in het Parool afgelopen zomer. We identificeren ons met het werk dat we doen, en zijn dus erg kwetsbaar op het moment dat we in de huidige crisis onze baan verliezen, aldus Parool. In de horeca- en evenementenbranche verliezen op dit moment veel mensen hun baan, en daar speelde Thysa (trainer en coach bij The Hospitalitist) op in door recentelijk een nieuw persoonlijk ontwikkelingstraject te starten vanuit The Hospitalitist voor deze doelgroep: The Hospitalitist Masterclass. Lees in...

Complimenten geven en ontvangen

Leestijd: 2,5 minuut. Door: Caress Ridder   Ben ik nu wel zo ‘lekker bezig’? Eén van de meest gehoorde complimenten gehoorde complimenten op de werkvloer is: ‘hé, lekker bezig’. Het is fijn om te horen, omdat je zo weet dat je je werk goed aan het doen bent. Toch blijft de vraag soms hangen: waar precies ben ik dan zo lekker mee bezig?   Het grote belang van complimenten Het krijgen en geven van een compliment heeft een groot effect. Het zorgt er voor dat mensen elkaar aardig vinden, het verbetert de sfeer en creëert positieve energie op de werkvloer. Dit heeft met een aantal dingen...

Leiderschap en Persoonlijkheid

Gemiddelde leestijd: 2 minuten Geschreven door: Helma Loomans   Bij leiderschap denken we aan sterke visies en strategieën, iemand die de lijnen uitzet en mensen die hen volgen. Persoonlijkheid blijkt een belangrijk onderdeel te zijn. Welke leiders willen wij graag volgen en wat kan je als leider betekenen in crisissituaties?   Klanten komen terug bij mensen die ze aardig vinden Een aantal jaren geleden zag ik een kort filmpje van anderhalve minuut over “Emotional Intelligence & Leadership” van Amanda Gore. Uit onderzoek blijkt dat klanten terugkomen bij mensen die ze simpelweg aardig vinden. Voor slechts 20% is van belang welke kwaliteiten je hebt en voor maar...

Humans of The Hospitalitist: Interview met Annick

Leestijd: 3 minuten Geschreven door: Terri Koenekoop   “… en dit leek mij een hele mooie uitdaging.”   Vandaag interview ik Annick Kooiman (22), een enthousiaste dame die graag de horeca opzoekt, een goede film kijkt of danst. Annick is Squad Lead en onderdeel van het MARCOM team. Onder het genot van een kopje koffie praat ik met Annick over haar functie, leerpunten en meer.   Wat fijn om je te spreken! Laten we er direct induiken. Hoe zou je werken bij The Hospitalitist omschrijven in drie woorden? “Oh, dat vind ik moeilijk. Ik denk aan: uitdagend, gezellig en leerzaam. Ja dat zeker.”   Leuk, ik ben benieuwd wat je...

Gelukkig heb je je benen nog

Leestijd: 3 minuten Door: Kirsten Dik   Gelukkig heb je je benen nog   Dankbaarheid is iets moois, maar ook iets waar wij in onze eigen comfortabele bubbel nog wel eens vergeten aandacht aan te besteden. The Hospitalitist motiveert graag om positief en dankbaar te blijven! Hoe vaak op een dag ben jij je bewust dankbaar voor de situatie waarin jij je bevindt? Terwijl je daar even over nadenkt, volgt hieronder een korte uitleg over hoe jij positiever in het leven kan staan!   ‘Ik heb een héél zwaar leven’ De buschauffeur rijdt voor je neus weg, het regent en nu is je paraplu kapot, je trein...

De keuzes die je maakt

Leestijd: 3,5 min. Geschreven door: Helma Loomans   “Vergeet niet dat de keuzes die je maakt de juiste zijn want je hebt ze zelf gemaakt.” De keuzes die je maakt – Van Dik Hout   Elke dag krijgen we te maken met keuzes. Van nog even je wekker snoozen en wat je gaat eten tot de grotere keuzes. Sommige mensen zijn heel impulsief en volgen direct hun gevoel, anderen zijn heel bedachtzaam. Het gros van ons zit daar ergens tussenin. Hoe zorg je ervoor dat je hier de juiste balans in vindt en achter je keuzes kan staan?   “You were born to be real, not to be perfect”...

Iedereens tweede taal

Leestijd: 2 minuten Door: Iris Sauvé   Een arm om je schouder. Een vuist in de lucht. Een glimlach. Een knipoog. Op 1 knie zitten. Als je in de afgelopen tijd om je heen hebt gekeken, is het voor de zoveelste keer duidelijk geworden dat lichaamstaal 1 van de belangrijkste vormen van communicatie is. Wat iemand kan zeggen zonder woorden zegt soms meer dan 1000 woorden. Het Zoom-tijdperk is daarom ook funest voor effectieve communicatie, aangezien gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal vrijwel wegvallen. Maar als we elkaar straks weer allemaal fysiek aan kunnen kijken, hoe lees je dan goed lichaamstaal af? En hoe zorg je...