Top

Investeren in mensen

The HospitalitistCultuur Investeren in mensen

Investeren in mensen

Het is de uitdaging binnen elke organisatie; hoe houd je je medewerkers aan boord in een tijd waarin mensen zeer gemakkelijk van het ene naar het andere bedrijf hoppen. Investeren in mensen is heel belangrijk om ze betrokken te houden bij je organisatie. Maar wat kun je zoal doen als het gaat om investeren in je medewerkers? The Hospitalitist deelt een aantal positieve ervaringen!

 

Door de jaren heen heeft The Hospitalitist een aantal tools ontwikkeld welke mensen inzicht bieden in hun persoonlijkheid en hun ontwikkelmogelijkheden. Zo gebruikt The Hospitalitist bijvoorbeeld persoonlijkheidstesten waarin vanuit verschillende perspectieven wordt getest wie iemand daadwerkelijk is. Wij combineren deze perspectieven en komen zo tot nieuwe inzichten die leiden tot continue ontwikkeling en verbetering van mensen en organisaties.

 

Een manier om continue ontwikkeling aan te bieden aan medewerkers is het faciliteren van trainingen. Het is belangrijk om medewerkers op regelmatige basis skills aan te bieden die ze nodig hebben in het dagelijks werk. Denk hierbij niet alleen aan hard skills (zoals bijvoorbeeld het gebruik van systemen binnen een organisatie), maar vooral ook soft skills. Voorbeelden van soft skills zijn communicatieve vaardigheden, samenwerken en persoonlijke ontwikkelingsdoelen opstellen. The Hospitalitist hecht waarde aan een cultuur waarin empathie en openheid centraal staan. Daarom worden er onder andere regelmatig trainingen gegeven aan medewerkers over het geven van feedback. Als eens gehoord van het 4G-feedback model? Dit model kan een nuttig middel zijn om concrete feedback aan anderen te geven!

 

The Hospitalitist heeft authenticiteit hoog in het vaandel staan. Wij vinden het belangrijk dat onze medewerkers weten wat hun persoonlijke krachten zijn en hoe zij deze continue kunnen inzetten. Naast het aanbieden van persoonlijkheidstesten, coachen wij onze medewerkers zowel op de werkvloer bij onze partners door het geven van feedback, alsmede in persoonlijke coaching gesprekken. Tijdens persoonlijke coaching gesprekken staat de ontwikkeling van de medewerker centraal en wordt er altijd een leerdoel opgesteld. Al eens gehoord van de Golden Circle van Simon Sinek? Al onze vaste medewerkers stellen bij ons hun persoonlijke Golden Circle op en deze wordt vervolgens op kantoor op de muur gehangen!

 

Investering in je mensen zit ook in de kleine dingen, zoals het af en toe organiseren van een leuk uitje of een borrel. Verander eens van werkomgeving en je zult zien wat voor interessante en wellicht goede gesprekken je ineens met je collega‚Äôs kunt hebben! Mensen zijn niet gemaakt om 24/7 te werken, dus wat afleiding kan al wonderen doen met de motivatie en productiviteit van mensen. The Hospitalitist heeft twee maanden geleden een tafeltennis tafel aangeschaft. Wat een potje tafeltennissen al niet kan doen met de ontspanning en lachspieren van een mens! ūüėČ

 

Tot slot zit de kracht van het investeren in je mensen in de continu√Įteit van het persoonlijke contact. Het investeren in mensen moet vanuit een organisatie veel verder gaan dan het alleen aanbieden van een training of een coach gesprek. Als organisatie is het belangrijk om medewerkers continue te zien en te spreken, en het contactmoment zelf waardevol te laten zijn voor beide partijen. Door digitalisering worden √©chte contactmomenten schaarser. Het is de taak van een organisatie om te zorgen voor oprecht contact. Bij The Hospitalitist doen wij dit door de tijd te nemen voor elkaar en gedachtes en ervaringen dagelijks met elkaar te delen. Oprecht contact is alleen mogelijk wanneer je op continue basis de tijd neemt voor je medewerkers en naar ze luistert.

 

Heb je een vraag aan ons of wil je je ervaringen omtrent dit onderwerp graag met ons delen? Mail naar onderstaand adres of maak een afspraak en kom bij ons langs op kantoor voor een kop koffie!

 

Thysa Meier Mattern

Talent Developer

thysa@thehospitalitist.nl

 

No Comments

Leave a Comment