Top

Humans of The Hospitalitist

Humans of The Hospitalitist

Vandaag spreken we Suzanne, het allereerste talent dat bij The Hospitalitist kwam werken, bijna 10 jaar geleden. In dit interview kijken we terug naar hoe het er vroeger aan toe ging bij The Hospitalitist, wat werken bij The Hospitalitist aan Suzanne’s toekomst heeft bijgedragen én wat zij The Hospitalitist wilt meegeven voor de toekomst. Lees je mee? 

 

Hoe ben je bij The Hospitalitist terechtgekomen?

Dat is helemaal in het begin geweest, zelfs nog voordat The Hospitalitist een kantoor had. Daan Meischke kende ik als de vriend van mijn nicht, inmiddels is hij getrouwd en heeft hij twee kinderen met haar. Als ik het me goed herinner had Maarten Vooijs het idee van The Hospitalitist en kende Maarten Daan via het West-Indisch Huis op de Herenmarkt. Samen zijn ze toen The Hospitalitist gestart en Daan vroeg mij voor ze te werken. Mijn sollicitatie had ik in Maarten zijn zolderkamer in Haarlem.

Onze eerste opdracht was bij Jaarbeurs Utrecht, waar we voor Greenbookings flyers uitdeelden aan bezoekers. Totaal niet waar The Hospitalitist voor in het leven geroepen was, maar een opdracht was een opdracht. Deze deden we met z’n vieren: Maarten, Daan, Dino en ikzelf. Algauw werd het aantal medewerkers uitgebreid.

 

Wat heeft werken bij The Hospitalitist jou gebracht? 

In het algemeen plezier hebben in werk en flexibel zijn.  Niet alleen in dagen en uren, maar ook in werken voor verschillende partners met verschillende visies en methoden.

Dankzij The Hospitalitist heb ik de kans gekregen bij Vascobelo aan de slag te gaan. Via de back-office kwam ik terecht bij de marketingcommunicatie voor dit koffiemerk. Daarnaast heeft een oud-collega van The Hospitalitist mij ooit aangedragen bij Toppers in Concert, waar ik van runner tot producer zo’n acht jaar heb gewerkt. Sinds 2016 werk ik als freelance producer en heb ik uiteenlopende evenementen gedaan, waaronder dus Toppers in Concert. Sinds deze zomer ben ik meer aan de slag als redacteur en komen evenementen tussendoor. In feite heb ik mijn freelancebestaan dus te danken aan The Hospitalitist en de connecties die ik daar heb opgedaan.

 

“The Hospitalitist is een ambitieus bedrijf; de talenten die er werken, zijn mensen met ambitie. Het is meer dan uren maken, het is een (bij)baan die een bijdrage levert aan jouw persoonlijke ontwikkeling.”

 

Wat was jouw leukste moment bij The Hospitalitist? 

De bruiloft in Frankrijk die we voor Famous Flavours deden met een team van The Hospitalitist. Het was over-de-top, iedereen zag er mooi uit, de hapjes waren zo luxe als je maar kunt bedenken en aan het einde van de avond werd het één groot feest, waarbij alle feestgangers op hun stoelen stonden te zwaaien met hun servetten op het nummer ‘I Gotta Feeling’ van The Black Eyed Peas.

Onvergetelijk is ook de traditionele wintersport van The Hospitalitist. De eerste wintersport was in 2009 met een stuk of vijftien man. Iedereen van kantoor was erbij, evenals een aantal talenten. Ik had nog nooit geskied, maar met de hulp van onder andere Maarten had ik dat binnen een dag onder de knie. Skiën, kaiserschmarren eten en los in de heftigste apres-skihut van Gerlos om vervolgens met een busje richting het appartement te gaan, waar we met z’n allen in sliepen om gewekt te worden met de geur van de gebakken eieren van Sanne. Mét kaas en ham.

 

Wat denk je wat ervoor gezorgd heeft dat The Hospitalitist 10 jaar bestaat?

Maarten heeft vanaf het begin zijn visie uitgedragen, naar de theorie van Eckart Wintzen, om vestigingen als cellen op te zetten, waarbinnen met maximaal 75 man heel erg gefocust wordt op kwaliteit. Dat heeft enorm geholpen bij het in de markt zetten van The Hospitalitist.

Binnen The Hospitalitist was iedereen altijd heel eagerom te werken en heel sociaal: goede harde werkers waar de partners heel blij mee waren. Met de enorme groei in aantal talenten kwam dat in gevaar. De kracht van de goede relatie met iedere partner afzonderlijk is toen gebleken; door hun feedback en de wil van Maarten en Daan om van The Hospitalitist het beste van het beste te maken, is kwaliteit weer boven kwantiteit komen te staan.

 

Wat zou je The Hospitalitist willen meegeven?

Zorg dat je de grootste bent in klein zijn. Klein zijn, maar dan kwalitatief heel erg goed. Daar ligt de kracht van The Hospitalitist.

 

Dit gezellige, open gesprek vol herinneringen en toekomstbeelden vloog voorbij. Heel bijzonder hoe goed Suzanne haar tijd bij The Hospitalitist nog kan herinneren en hoe zij The Hospitalitist heeft zien uitgroeien tot het bedrijf dat het nu is.