Top

Partner of the Hospitalitist

The HospitalitistMutual growth Partner of the Hospitalitist

Partner of the Hospitalitist

Dat Dimitri een Griek in hart en nieren is, ondanks dat hij in Duitsland is opgegroeid, is aan alles te merken. Na een vrolijke ‘goedemorgen!’ volgt meteen de vraag naar wat ik wil drinken en lijkt het bijna alsof hij mij heeft uitgenodigd, in plaats van andersom, wat kenmerkend is voor de Griekse gastvrijheid. We hebben het over Griekenland, Duitsland, Nederland en uiteindelijk Utrecht, waar City Sense gevestigd is.

Benieuwd naar welke dubbele betekenis de slogan van CitySense  ‘boven verwachting ondervinden’ heeft en wat samenwerken voor Dimitri betekent? Lees dan verder!

 

City Sense is een multifunctionele locatie, hoe zijn jullie op dit idee gekomen?

De locatie, in de binnenstad van Utrecht, vond ik meteen interessant. De eerste keer dat ik door de ruimte heen liep, probeerde ik inspiratie op te doen en te bedenken welke mogelijkheden de ruimte had om echt iets bijzonders naar buiten te brengen. Lopend door de ruimte, kwam ik bij een brede, kale muur. Hier hebben we een 20 meter breed projectiescherm geplaatst welke voor verschillende doeleinden gebruikt kan worden, van productpresentaties tot bewegende animaties. Het multifunctionele is bedacht naar aanleiding van de behoefte van de markt om zoveel mogelijk doelgroepen aan te kunnen trekken. De leukste evenementen voor mij zijn dan ook degenen waarbij de locatie goed tot zijn recht komt en alle mogelijkheden worden ingezet, van het scherm tot geur en kleur. Qua type evenement vind ik het het leukst als het voor gasten ook om de beleving gaat. Waar het bij een congres vaak om de functionaliteit van de ruimte gaat, gaat het bij een bruiloft of ander feest echt om de beleving eromheen. Dit heeft ons dus ook aan het denken gezet over op welke doelgroep wij ons willen richten, zo hebben wij bijvoorbeeld afscheid genomen van congressen maar bieden we wel nog de mogelijkheid voor anders ingerichte plenaire bijeenkomsten.

 

Je komt uit Griekenland, wat heb je van deze cultuur meegenomen?

Ik ben zelf in Duitsland geboren, maar ik ben wel Grieks opgevoed. Zo praatten we thuis Grieks en gingen we naar een Griekse school. Ik heb wel perfect Duits leren spreken en ook Duitse vrienden gemaakt; het was echt mijn tweede heimat. In 1986 ben ik naar Nederland gekomen en ook toen heb ik mijn Griekse cultuur meegenomen. Qua cultuur zijn we op de eerste plek een ontzettend trots en nationalistisch volk. Maar ook gastvrijheid staat hoog in het vaandel. We delen het leven en richten ons vooral op het mooie van het leven.

 

Wat was jouw ultieme gastvrijheidsbeleving?

Mijn ultieme gastvrijheidsbeleving heb ik bij een opdracht van Cuisine on Tour gezien.

Getraind personeel die bewust de gasten de gehele avond in de gaten hielden; steeds naar de gast toe gaan om eten en drinken aan te bieden, vragen of zij het naar hun zin hebben, een mooie avond wensen en vooral continu glimlachen. Dat blijft je bij. Dat is het level waar ik in geloof en blij van werd. Mensen met een glimlach en sprankel in hun ogen. Oprecht focus op de joben de klant centraal. Niet alleen als dienstverlener maar als onderdeel van de totale beleving.

 

Op jullie website staat ‘delen is vermenigvuldigen’, wat bedoel je hier precies mee?

Alles wat je kunt delen, krijg je dubbel terug. Je kunt op allerlei manieren in de samenleving open en transparant je kennis delen. Het is een manier van gastvrijheid aan de ene kant, maar ook op zakelijk vlak moet je kennis niet voor jezelf houden. Probeer in te zien hoe je iemand kunt helpen om beter te worden door diegene aan de hand te nemen en hier tijd voor te maken. Dat is de uitdaging, we zijn zo met onszelf bezig, maar als je even stilstaat en de tijd neemt, kun je door die interesse weer iets teruggeven. Hoe meer jij zelf durft te delen, hoe meer anderen met jou zullen delen en zo kun je elkaar helpen beter te worden. Probeer met de mensheid om je heen te delen en te genieten.

 

Wanneer is de samenwerking met The Hospitalitist begonnen en hoe is deze ontstaan?

De samenwerking is vorig jaar na de zomer begonnen, dus nu een klein jaar. De samenwerking is ontstaan door een traject voorafgaande. Dit bestond uit verschillende contactmomenten, onder andere directe contactmomenten maar ook op netwerkbijeenkomsten. Het is iets wat heeft moeten groeien en gaat niet van de ene op de andere dag. Een personeelsdienst is gebaseerd op vertrouwen en gezamenlijk commitmenten daarbij ga je dieper in op bepaalde zaken. Wat kenmerkend is aan de talenten van The Hospitalitist is dat het een heel constant team is, veel talenten komen ook uit de buurt en kennen de omgeving goed, wat onderscheidend is.

 

Welke overeenkomsten zie je tussen de visie van The Hospitalitist en die van City Sense?

Ik zie meerdere overeenkomsten. Bij zowel The Hospitalitist als City Sense draait het om een visie voor lange termijn. Dit is om te investeren in duurzame relaties. Daarnaast komt de manier van aanpak in onze partnership overeen, geen leverancier-opdrachtgever relatie, maar een hechte samenwerking tussen beide partijen. Er mogen dingen fout gaan, dat is niet erg. Het gaat erom dat je elkaar helpt met het zoeken naar een oplossing. In een partnership stel je eigenlijk een contract op om hem daarna in een la te stoppen en het er niet meer over te hebben, want je lost het samen op. Het gaat om de kwaliteit van onze dienstverlening, dat staat niet ter discussie. Want die zorgt voor het wat we beide willen, een goede gastbeleving.

 

Wanneer ik de deur uitstap valt mij iets op. Het rustige Utrecht van toen ik aankwam heeft ruimte gemaakt voor fietsers, auto’s en bussen, en de regenwolken hebben plaats gemaakt voor de zon. Meteen denk ik terug aan Dimitri, die al het kleine in het leven kan waarderen. Met het nieuwe voornemen om dit ook te gaan doen en een volle recorder op zak stap ik de trein in, terug naar Amsterdam.

Ook geïnteresseerd in een samenwerking op ooghoogte? Neem contact op!