Top

Een nieuwe generatie, een nieuwe aanpak

The HospitalitistOrganisatie groei Een nieuwe generatie, een nieuwe aanpak

Een nieuwe generatie, een nieuwe aanpak

Uw bedrijf klaarstomen voor uw toekomstige personeel: in de praktijk blijkt dit vaak een lastiger euvel dan u denkt. Toch is het belangrijk dat u deze uitdaging vanuit de kern aanpakt, want een hele generatie van millennials staat op het punt om zich bij u te voegen. En de kennis en visie die deze nieuwe medewerkers met zich meebrengen, zijn van onschatbare waarde voor het succes van uw bedrijf.

Verwelkom de millennials met open armen

Met de opkomst van de millennial is een vernieuwing van de werk- en leefwijze merkbaar. De jongste generatie starters houdt van afwisseling en vernieuwing. Millennials gaan een uitdaging niet uit de weg, schuwen routine en worden het liefst beloond in de vorm van een bevestiging van hun kunnen. Ze hebben graag het gevoel dat ze significant bijdragen aan het succes van een bedrijf. Een bedankje of een teamuitje is dan ook de ideale beloning voor de hardwerkende millennial. Maar hoe maakt u dergelijke zaken onderdeel van uw bedrijfsvoering?

Gastvrijheid: de basis voor de juiste omgangsvormen

Hospitality is een goed uitgangspunt voor bedrijven die zich ‘millennialvriendelijk’ willen opstellen. Gastvrijheid is namelijk de fundering voor de juiste omgangsvormen. Klanten, gasten en afnemers hebben één ding gemeen: ze waarderen aandacht en vriendelijkheid. De gemiddelde millennial beschikt reeds over de eigenschappen die vereist zijn om in deze behoefte te vervullen: flexibiliteit, empathie en aanpassingsvermogen. Maar hoe zorgt u ervoor dat deze naar voren komen?

Extern advies over interne vraagstukken

Wilt u dat uw nieuwe medewerkers zich volledig inzetten voor uw bedrijf, dan dient u hen op de juiste wijze te motiveren. Vaak vereist dit een herziening van de huidige bedrijfsfilosofie. Interne vraagstukken worden dan ook veelvuldig onder de loep genomen. Maar bedrijven blijken het lastig te vinden om efficiënte veranderingen concreet door te voeren. Een externe visie kan in dergelijke gevallen uitkomst bieden. Een derde die een brugfunctie vervult middels advies, training en onderzoek, kan bedrijven helpen groeien en meegaan met hun tijd.

The Hospitalitist werkt al jaren met millennials en weet daarom als geen ander wat deze generatie drijft. De InCorporate-divisie biedt zakelijke klanten de mogelijkheid om van deze kennis te profiteren middels praktische oplossingen op maat!

No Comments

Leave a Comment