Top

In 3 stappen van verbazing naar groei

The HospitalitistOrganisatie groei In 3 stappen van verbazing naar groei

In 3 stappen van verbazing naar groei

Leestijd: 2,5 minuut

Door: Rutger van den Brink

 

Donderdag 12 maart keek ik live met een collega naar de persconferentie van Mark Rutte: “Evenementen met meer dan honderd personen in Nederland worden afgelast”! Vanaf dat moment stond mijn telefoon rood gloeiend. Één dag later was onze planningsagenda zo goed als leeg. Maar inmiddels is er weer beweging ontstaan. Van totale stilstand gaan we vanaf deze week weer draaien. De afgelopen tijd hebben wij heel hard gewerkt om nog sterker uit deze bizarre periode te komen. Met als focus onze partners en het behouden van onze mensen: ons kapitaal!

 

Van verbazing naar vechten

De berichtgeving was duidelijk, maar het is merkwaardig wat dat doet met een mens. Persoonlijk verviel ik tijdens de lockdown continu van verbazing naar verbazing. Zoveel besmettingen, enorme druk op de zorg, veel bedrijven gesloten, thuis werken, scholen dicht, faillissementen, geen toerisme en geen vrienden en familie meer in levende lijve kunnen zien. Een onbekende situatie voor iedereen. In eerste instantie zouden de maatregelen natuurlijk tot ten minste 31 maart gelden, en met deze boodschap zijn wij hard gaan vechten voor onze mensen. En alles op alles zetten om op korte termijn passende vervangende werkzaamheden te kunnen faciliteren voor hen. Echter helaas zonder succes, waardoor wij al heel snel hebben moeten besluiten om op een andere manier deze situatie aan te vliegen als organisatie.

 

Van vechten naar innoveren

Mijn compagnon Maarten kwam al zeer snel met het briljante idee om live talkshows te gaan faciliteren met als doel ons netwerk te verbinden en om ervaringen, visie, tips & tricks te delen. Het werd gedoopt tot: #Rondje van de zaak. Samen met Capital C Amsterdam en het recent geopende Felix Meritis, welke beide een unieke studio hebben gefaciliteerd op hun buitengewone locatie. Onder de bezielende leiding van Maarten Wessels en Robert Daverschot hebben we nu al ruim 40 waardevolle sprekers uit de hospitality branche mogen verwelkomen. Naast #Rondjevandezaak hebben wij ook een Partner Toekomst Panel in het leven geroepen met als doel: van elkaar te leren. En daarbij inzichten te delen omtrent service concepten binnen de huidige 1,5 meter samenleving en de impact hiervan op de operatie. Positieve ontwikkelingen in een gekke tijd. En waarbij we samen met onze partners een platform creëren voor kansen voor iedereen.

 

Van innoveren naar groeien

Doorzettingsvermogen. Dat is wat voor ons essentieel is gebleken. En vertrouwen. Vertrouwen in hetgeen we ruim 10 jaar geleden mee begonnen zijn, nog steeds essentieel is. Ook in de huidige 1,5m samenleving. Deze week was een mooie bevestiging van het vertrouwen. Namelijk door de start van een nieuwe partnership: The Food Line Up! En we starten direct met een innovatief concept: Table for Two. Een unieke avond uit bij iconische locaties in Amsterdam, verzorgd door spraakmakende chefs. Bijvoorbeeld een vijfgangen diner gekookt door BBQ-held Jord Althuizen in het Machinegebouw (Westergas) of een zeven zonden-diner met op maat entertainment van BIG Creative in de Vondelkerk. En onze gastheren en gastvrouwen ontvangen de gasten om ze ‘corona proof’ volledig in de watten te leggen.

Wij zijn nog lang niet op het niveau van waar wij vandaan kwamen, maar wij hebben deze periode goed kunnen benutten om als organisatie sterker uit de strijd te komen! Op een gezond 2020!

 

Op zoek naar een sparringpartner om over groei te praten? Onze Business Development Director Rutger van den Brink staat altijd open voor een (virtueel) kop koffie om te kijken waar kansen liggen!
rutger@thehospitalitist.nl
https://www.linkedin.com/in/rutgervandenbrink/

No Comments

Leave a Comment