Top

Jong talent begeleiden en motiveren: hoe gaat dat in zijn werk?

The HospitalitistOrganisatie groei Jong talent begeleiden en motiveren: hoe gaat dat in zijn werk?

Jong talent begeleiden en motiveren: hoe gaat dat in zijn werk?

Elk bedrijf wil betrokken personeel aan zich binden. Toegewijde medewerkers zijn immers van onschatbare waarde voor organisaties. Maar hoe zorgt u er nu voor dat de nieuwe generatie talenten gemotiveerd aan de slag gaat? The Hospitalitist hanteert een weldoordachte aanpak die succesvol en duurzaam is gebleken.

Persoonlijke benadering

Iedere medewerker is een individu en moet als zodanig worden behandeld. Wanneer u het gezicht bij elke naam kent, bouwt u een persoonlijke relatie op met uw medewerkers. The Hospitalitist leert zijn talenten goed kennen en verzorgt naast het werk allerlei extra’s, zoals trainingen en uitjes. Hierdoor voelen medewerkers een binding met het bedrijf en zetten ze zich volledig in.

Focus op zelfontplooiing

Jonge talenten willen alles uit zichzelf halen. Werkgevers doen er verstandig aan om gehoor te geven aan deze wens. The Hospitalitist stelt voor al zijn talenten een persoonlijk traject met unieke leerdoelen samen. Na het in kaart brengen van de behoeftes en doelen van een medewerker bepalen we in welke fase hij of zij zit:

  1. Oriëntatie: het talent gaat aan het werk om zichzelf en diens opdrachtgevers te leren kennen;
  2. Zelfontplooiing: het talent kan zichzelf aansturen en wil zich graag ontwikkelen;
  3. Carrière: het talent geeft aan een bepaalde richting uit te willen met zijn of haar carrière, waarop The Hospitalitist probeert om voor een goede begeleiding en doorstroming te zorgen.

Omdat een nieuwe fase nieuwe verantwoordelijkheden met zich meebrengt, kan een talent alleen doorstromen naar de volgende fase na een interne training te hebben gevolgd, tijdens welke de tools worden aangereikt die onontbeerlijk zijn in de nieuwe fase.

Buiten de geijkte kaders denken

Het contact met uw personeel moet niet alleen op de werkvloer plaatsvinden. Wanneer medewerkers zich als persoon verbonden voelen met een bedrijf, gaat er een gunfactor meetellen: ze zijn bereid om meer voor een werkgever te doen. The Hospitalitist heeft deze gedachte vertaald naar de praktijk door een jaarlijks wintersportuitje te organiseren op basis van een beloningsprincipe. Per gewerkt uur verdienen talenten fictief vijftig cent. Eens per jaar wordt het opgespaarde bedrag berekend en als korting aangeboden op een gezamenlijke wintersportreis. Dit heeft een zeer positief effect op de motivatie van de talenten; bij terugkomst zetten zij zich nóg meer in om fantastisch werk te leveren voor The Hospitalitist!

Bedrijfs-DNA

The Hospitalitist heeft ondervonden dat talenten gemotiveerd raken wanneer ze hun werk als een stukje van zichzelf zien; wanneer ze het bedrijfs-DNA in zich opnemen. Wilt u een vruchtvolle en duurzame relatie opbouwen met uw medewerkers? Erken hen dan als individuen, werk aan persoonlijk contact en bedenk originele beloningsmethodes!

No Comments

Leave a Comment