Top

Snacks voor de beste concentratie

The HospitalitistPersoonlijke Ontwikkeling Snacks voor de beste concentratie

Snacks voor de beste concentratie

Heb jij soms ook van die dagen dat je lichaam vol energie zit, maar je geest er gewoon nog niet klaar voor is om zich te concentreren? Wij delen een paar snacks met je die je elke dag kunt nemen en ook nog eens passen in een dieet. De snacks vergroten je denkvermogen zodat jij al jouw to do’s fris en fruitig kunt afmaken!

1. Blauwe bessen

Studies tonen aan dat blauwe bessen je concentratie en je geheugen tot maximaal vijf uur lang verhogen, omdat de antioxidanten in bosbessen de bloedtoevoer en zuurstof naar je hersenen stimuleren en je hersenen dus scherp houden.

 

2. Groene Thee

Groene thee helpt je om te focussen vanwege twee redenen: 1. het bevat cafeïne en 2. het bevat L’Theanine. Deze stof verhoogt de ‘alfa golfactiviteit’: het maakt je rustiger en het geeft cafeïne langzamer vrij, in plaats van allemaal tegelijk (wat kan leiden tot het “crashen” van je hersenen).

 

3. Avocado’s

Elk orgaan in het lichaam is afhankelijk van de bloedsdoorstroom, vooral het hart en de hersenen. Het eten van avocado’s verbetert de bloeddoorstroom en is een makkelijke (en lekkere) manier waardoor hersencellen gestimuleerd worden.

 

4. Groene groentes

Groene groentes (zoals broccoli of spinazie) zitten vol met antioxidanten en carotenoïden welke je hersenkracht stimuleren en je hersenen helpen beschermen. Ze zitten ook vol met B-vitamines, waarvan bewezen is dat ze je geheugen, focus en algehele gezondheid én kracht van de hersenen bevorderen.

 

5. Vette vis

Vette vis bevat omega-3-vetzuren die het geheugen en mentale prestaties bevorderen. Van vis is ook bewezen dat het je concentratie en humeur verbetert, een win-win dus!

 

6. Water

Als je je focus wilt verbeteren, is het belangrijk om voldoende water te drinken. Water geeft de hersenen de energie voor alle hersenfuncties zodat het voedsel dat we eten efficiënter gebruikt kan worden voor onze hersenen.

 

7. Pure chocolade

Pure chocolade (helaas geen melkchocolade want dat zit vol met suiker) kan je helpen te concentreren: het bevat een kleine hoeveelheid cafeïne en magnesium wat je helpt te ont stressen. Pure chocolade kan in kleinere doses je focus aanzienlijk verbeteren en het stimuleert de afgifte van endorfines en serotonine waardoor je je goed voelt en je humeur verhoogt.

 

Rennen naar de winkel dus, want met deze etenswaren kun jij gaan shinen op werk, studie of thuis! Eet smakelijk en succes!

 

 

BRON:

https://www.inofec.nl/blogs/blog/brainfood-het-effect-van-eten-op-je-concentratieve/

No Comments

Leave a Comment