Menu

Doorgroeimogelijkheden creëren voor talent

Wijzigingsdatum 26 september 2022

Volgens veel van onze partners moest aankomende septembermaand misschien wel de drukste in jaren worden…Tot de laatste berichtgeving op 13 augustus waarin een wisselend beleid weer voor veel onduidelijkheid en onzekerheid heeft gezorgd. Voor ons Heineken team kwam er wel positief nieuws dat wij alle gasten op het Hospitality Paviljoen op de Heineken Dutch Grand Prix mogen verwelkomen. Maar desondanks de succesvolle FieldLab onderzoeken voor de evenementenbranche zijn er nog veel restricties die zorgen voor een uitdaging voor de continuïteit qua werkgelegenheid. Denk hierbij aan de gecancelde festivals, gesloten clubs en gelimiteerde zakelijke evenementen.

In mijn vorige blog deelde ik mijn visie om de “war for hospitality talent” te winnen. De uitdaging in de markt is groot maar wij willen blijven vechten voor de droom van veel talenten om verbonden te blijven aan deze mooie branche!

Van 100 naar 0 en van 0 naar 100

In onze eerste talkshow van #Rondjevandezaak, vorig jaar in de eerste lockdown, was ons thema van 100 naar 0 en van 0 naar 100. Onze partners lagen stil en het was niet duidelijk hoelang dit zou duren. Uiteraard hebben wij overwogen om voor de continuïteit van onze organisatie een flexibele dienstverlening in andere sectoren zoals retail of overheid op te zetten. Al snel werd duidelijk dat een nieuwe markt aanboren een uitdaging was en dat onze passie en liefde voor de hospitality branche te sterk was om dit los te laten. Onze volledige focus werd het behouden en blijven ontwikkelen van onze talenten voor de toekomstige behoeftes van onze partners. En nu bewegen we van 15 naar 70 naar 50 en hopelijk snel weer naar 100.

Kleine teams verbinden

Om te zorgen voor continuïteit qua werkgelegenheid hebben wij gekozen voor spreiding en hebben wij verschillende nieuwe samenwerking met mooie partners kunnen opstarten. Sinds begin dit jaar zijn wij onze teams volop aan het vergroten. Vanuit de huidige organisatie stroomt een klein team door naar de nieuwe partner en vervolgens verbinden we dit team met nieuw geworven talent. Verbinding van talent doen wij op basis van de cultuur en het merk van de partner. Dit is immers de plek waar talent dagelijks met veel plezier naartoe gaat en het gezicht van is. Door deze unieke aanpak blijven wij kansen creëren voor talent!

Service en gastvrijheid

Onze missie blijft om service en gastvrijheid terug te brengen op elke werkvloer, door waarde toe te voegen in elk contactmoment. Wij geloven dat fysieke contactmomenten het verschil maken en dit is ook de basis voor onze selectie, onboarding en training. Door middel van Kick-off events en trainingen bij en samen met onze partners zorgen wij blije gemotiveerde talenten die erg betrokken zijn en goed willen presteren. Op deze manier streven wij naast werkgeluk van onze talenten, naar het behalen van het gewenste service- en gastvrijheidsniveau voor veel mooie hospitality bedrijven!